Montag, 11. August 2014

For the records: WOC Sprint 2014

Tue (Lassen) har lagt tre månader på att rita en karta över Venedig. Och den är mer detaljerad än den karta som vi sprang VM på. Vi har lagt väldigt många timmar i googlestreetview på att gå igenom varenda passage. På kartan som Tue har ritad har vi lagt många banor, och så har vi suttit hemma och testat för att veta vilket vägval som man ska ta. När vi kom till andra kontrollen och läste in långsträckan till trean märkte jag att den här sträckan har jag sett många gånger tidigare. Jag visste att jag skulle titta på det högra vägvalet. På kontrollen efter kartbytet visste jag att jag skulle vänster. Det ger väldigt mycket självförtroende inför starten att jag vet hur det skulle komma se ut, och snabbt ta de bästa vägvalen.
Sören Bobach, skogsport 6/2014

Till sprinten in Venedig valde arrangörerna stt ställa till det en aning för löparna genom att  lägga  en kontroll utanför det avlysta området, och detta lurade flera av löparana.
Måten Lång, skogsport 6/2014

Actually I would have liked more fences in Venice, because a lot of legs were quite boring, and I already knew the best routechoices.
Tue Lassen

Keine Kommentare:

The KanPas Focus 200

So here is the KanPas Focus 200. Actually the compass making orienteering easy. Maybe even too easy? - Sorry for that. fig.1. What a beauty ...